Tuesday, August 31, 2010

Survey's Result

Ingat tak last 2 weeks i ade letak survey tu? Thanks so much sebab ramai yang response. Anyway i dah letak survey tu kat side bar untuk sape2 yang belum jawab lagi.

Actually survey tu untuk blogshop2 owners agar dorang lebih tahu apa yang customer mahukan.


Ok jom kita buat ulasan skit mengenai survey ni ye..waah ulasan gitu







Soalan 1. Anda rasa blogshop patut display tudung dengan cara?
62.5% bersetuju blogshop patut display tudung dengan cara model memakai tudung tersebut. Mungkin dengan cara ini viewers lagi nampak cara tudung tu digayakan.Selain dari model, pilihan lain adalah menggunakan mannequin kepala. Visual sangat penting sebab bile beli on9 customer tak boleh pegang2,belek2 or try. So penjual kene la tunjukkan melalui gambar dan penerangan.



Soalan 2. Apakah ciri-ciri yang anda tengok bila nak beli shawl/hijab dari blogshop
36.5% memilih harga yang berpatutan. of course la bile membeli mesti kita nak harga yang paling murah kan. Ciri- ciri lain yang customer mahukan adalah trend terkini serta banyak pilihan.



Soalan 3. Jenis tudung yang anda suka
Untuk soalan ni, result lebih kurang sama je untuk sume jenis tudung. Malah ada yang bersetuju mereka menyukai semua jenis design. Yela kalau pakai 1 jenis pun mesti boring gak kan. Namun majoriti memilih trend terkini. So kalau tampilkan design2 terbaru mesti lagi ramai yang nak mencubanya.